BASKET CASE
BASKET CASE
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Verseny!!!

 

Verseny!!!

 Mennyire ismered Billie Joe-t?

 

1.     Melyik BJ kedvenc együttese ezek közül?

 

a, My Chemical Romance

b, Good Charlotte

c,U2

 

2.     Melyiket mondta BJ?

 

a, Az Isten azért teremtett, hogy szétbarmoljam a dolgokat.

b, Nehéz így nézni magamra. De én soha sem tekintek így  magukra.

Mi csak egy zenekar vagyunk.

 

3 .Mit szeret BJ?

 

a, a zöldséget és a gyümölcsöt

b, a vegetáriánus lasagne-t

c, a rántott húst

 

3.     Mi volt annak az Elvis Presley lemeznek a címe amit megvett?

 

 

a, The Live In The Sun

b,The Sun Is Shining

c,The Sun Sessior

 

4.     Mit dolgozott BJ édesapja?

 

a,kamionsofőr

b, jazzénekes

c, vietnámi katona

 

5.Milyen hangszereken játszik még?

 

a, furulya, hegedű, klarinét, szintetizátor.

b, dob, hegedű, mandolin, zongora, harmónika.

 

Sok szerencsét!!!

Írjátok le a neveteket. Most semmit nem tok felajánlani ezért most :

A HÓNAP LEGNAGYOBB GREEN DAY RAJONGÓJA

         cím lesz azé aki a legtöbb kérdést tudja hibátlanul.    Guitar

 
Számláló
Indulás: 2006-07-07
 
Naptár
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Animációk
Tartalom
 
Billie Joe kiss with guy!

 
A banda címei:

A banda elérhetőségei : 

137 N. Larchmont Ave #478, Los Angeles, CA 90004 U.S.A

Green Day
P.O. Box 710
Berkeley, CA 94701-0710
U.S.A.


Green Day
5337 College Avenue Suite 555
Oakland, CA 94628
U.S.A.

Billie Joe e-mail címe :

wihelm_bj_fink@hotmail.com

 
Videók és sok más
Tartalom
 
Videók és sok más

LIVE8 és más videók

Billie Joe blogja

Ami a DVD-ből kimaradt :)

Woodstock-os interjú (1994)

Billie Joe és Gwen Stefani

Billie tetováltat

Green Day - 16 (1992) (új)

Idiot Club (legújabb felvétel) (új)

91' in Little Rock, Arkansas (ÚJ)

 
MERRY CRISTMAS!!

MERRY CRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR!

BOLDOG KARÁCSONYT ÉS BOLDOG ÚJÉVET MINDEN GREEN DAY RAJONGÓNAK!

SZILVESZTERKOR MINDENKINEK KÖTELEZŐ BERÚGNI! EZ AZ UTOLSÓ NAP GYEREKEK, MEGÉRI,HOGY NE EMLÉKEZZETEK RÁ!

SOK SZERENCSÉT ÉS RENGETEG SIKERT KÍVÁNOK A GREEN DAY-NEK ÉS NEKTEK!

Guitar

 
A Punk történelme
A Punk történelme : ANARCHIA PUNK AND REBEL!!

ANARCHIA PUNK AND REBEL!!

Guitar  2006.10.29. 08:51

mi is a punk?

Egy kis anarchia

Az anarchia, közhelyesen káosz és zűrzavar. Az anarchia eredeti jelentése persze ennél több. Hatalom és szervezett irányítás nélküli állapot. Az anarchia híveinek elvei: senki sem uralkodhat a másik emberen, a béke, az egyenlőség és a szabadság. Eleve "bűn" az, ha néhányan uralkodni akarnak akár, csak egy emberen is, hiszen senkinek sincs joga mások felett rendelkezni, másokat elnyomni. Hatalom, uralom, erőszak. Az anarchisták szerint ezek összetartozó fogalmak, amelyek az ember szabadságát korlátozzák. A hatalmat nem megváltoztatni, hanem megszüntetni kell. És ha azt vesszük, akkor minden emberben megvannak az anarchista jellemek. Nem örülünk annak, ha adót szed az állam, az önkormányzat, ha mások szabják meg mit kell tennünk, mikor, meddig kell dolgoznunk, ha beosztottként naponta eltűrjük a főnökünk parancsolgatásait. Felháborodásunk esetleg tiltakozásunk az anarchista lázadás egy nagyon gyenge formája, ami nem tudatosan anarchisztikus, nem is tudunk róla, mégis alkalmazzuk. A XX. század elején az anarchisták több merényletet követtek el, amely megpecsételte sorsukat. Azóta sem tudják lemosni magukról, hogy az erőszakot erőszakkal kívánják megszüntetni. A mindenkori hatalmak a félelmet és terrort kapcsolták össze velük. Az igaz, hogy különböző irányzataik vannak, a szélsőségestől az egészen békésig. De a céljuk közös. Az anarchisták ma szerte a világban egy önálló, természetes alapon szerveződő gazdaságot hirdetnek, amelyben megszűnik minden kizsákmányolás. A profitcélú, környezetszennyező nagyipari termelést felváltaná az alapvető emberi igényeket kielégítő helyi termelés. Harcolnak mindennemű faji, vallási és nemi megkülönböztetés ellen. Az anarchia legismertebb népszerűsítői a punkok. A köztudatban a punk és az anarchia szorosan összefügg. Valójában a punkok egyszerűen csak szembehelyezkednek a társadalommal, általában minden tudatos politikai cél nélkül. Ők az életformájukkal tiltakoznak.

Che Guevara, a legenda

Dr. Ernesto Guevara de la Serna Argentínában született, az ország második legnagyobb városában Rosariában 1928-ban. Tehetős családból származott. 15 éves korában nagy diáklázongások törtek ki az országban sok diákot letartóztattak, Alberto Granadost is, aki egyik idősebb barátja Guevarának. Ez nagy hatása volt rá. 1944-ben a család anyagi helyzete romlott és a jobb kereseti lehetőség reményében áttelepültek Buenos Airesbe. 1946-ban érettségizett, majd orvosnak tanult. 1947-ben Perón ezredes lett Argentína első embere. A nacionalista felfogású politikus kezdetben szimpatikus volt Guevarának. A külföldi kézben lévő vasútvonalakat visszaszerezték, korlátozták az idegen tőke beáramlását, azonban, mikor Perón még nagyobb és vérengzőbb diktatúrát vezetett be, Guevara átállt az ellenzékbe, de nem politizált ekkor még. Valamilyen módon mégis harcolni akart a független Latin-Amerikáért, az egész kontinenst a hazájának tekintette. 18 éves korában besorozták, de alkalmatlannak találták az asztmája miatt. Egyik barátjával nagy túrát szerveztek, céljuk volt bejárni az egész kontinenset, és megismerni az embereket. Itt szembesült igazán először azzal, hogy a dél-amerikai tömegek mennyire kizsákmányoltak, a túra nagyban formálta egyéniségét. Sokfelé jártak, de több hónapos utazás után végül is hazatértek. 1953-ban Guevara ledoktorált. Katonaorvosként dolgozott. Egyik utazásán ismerkedett meg Fidel Castróval Mexikóban, aki épp forradalmat készített elő harcostársaival. Guevara is csatlakozott a csoporthoz, céljuk Kuba felszabadítása a zsarnokság alól. Che-re nagy hatást gyakorolt Fidel, határozottságával és egyéniségével, később barátság alakult ki köztük. A hosszas előkészületek után, a maroknyi csoport partra szállt a szigeten Granma nevű hajójukon, de a rossz időzítés miatt, a gerillák 80% elpusztul a kormánycsapatok ellen vívott harcban. Ezután bujkálni kényszerültek, próbálták rendezni soraikat és új harcosokat is kellet beszervezni. Che ezidőtájt kezdett foglalkozni csak a szocializmussal, Lenin, Mao könyveket olvasott. Kedvenc költője Pablo Neruda verseit is előszeretettel bújta. A Fidel Castro vezette csoportban nem töltött be fontos tisztséget, és egyébként is ő volt az egyetlen nem kubai forradalmár! Ez azért fontos szerintem, mert a kubai forradalom nacionalista forradalom volt nem pedig proletár, vagy ilyesmi. Végül is a harcok sikerrel jártak, győzött a forradalom, Che népszerűsége pedig egyre nőtt. Ekkor kapta a Che nevet is, beszédeiben gyakran használta ezt a szót (az öröm kifejezésére használják). Már parancsnoki rangra emelkedett rég, és fontos tisztségeket töltött be a szabadság útjára lépett országban. Járta a szocialista országokat, akikkel jó kapcsolatokra törekdtek és Magyarországon is volt. Több nemzetközi ügyben képviselte Kubát, sőt bankelnöki tisztséget is betöltött. Idővel azonban rájött, hogy neki nem az elmélet, sokkal inkább a gyakorlat az, ami való. Ebben közrejátszott az is, hogy ez ekkoriban megjelenő írásai nem voltak igazán jók és népszerűek. A Gerillaháború (nem tudok a könyv magyar megjelenéséről, de szabad fordításban ilyesmi lehet a címe) című könyve kézikönyvnek készült, de, ha valaki ennek a könyvnek a segítségével akar forradalmat csinálni, akkor az eleve kudarcra van ítélve. Szóval Che Guevara inkább a konkrét harcra, mintsem az elméleti dolgokra koncentrált ezután. Felszabadítani az egész világot, elsöpörni az egyenlőtlenséget és igazságtalanságot. Fidelnek ez nem igazán tetszett, ő a szovjetek felé próbált nyitni, de az ő szemükben a túlzottan forradalmi Che, aki különben sem rajongott a marxizmus-leninizmus megmerevedett tanaiért, csak egy bajkeverő volt. Valahogy ki kellett vonniuk a nemzetközi politikából. Guevara érezte a rá nehezedő nyomást és Kongóba utazott, forradalmat csinálni. Ekkorra lemondott minden Kubában betöltött tisztégéről és az állampolgárságáról, amit a forradalom győzelme után kapott. Kongóban európai nagyhatalmak versengtek az ország hatalmas bányáinak kisajátításáért. A forradalom nem valósult meg, sőt igazi harc sem bontakozott ki Tatu (így hívták álnéven Guevarát Kongóban) nem találta a helyét. Nem igazán értette a helyzetet és a fekete harcosok sem fogadták el, bár ők nem is tudták, hogy a híres Che Guevara oldalán harcolnak. Fogadott hazájában, ekkor már halottnak nyilvánították, érezhető volt, hogy közel a vég! A kongói kudarc után titokban hazahívta Fidel, és tervezni kezdték a következő forradalmat, ami már fölszabadítja az egész Latin-Amerikát. A kiinduló pont Bolívia lett, innen kellett volna továbbterjednie a harcoknak. Az ország politikai rendszere gyenge lábon állt, szoros szálak fűzték az USA-hoz. A forradalmárok bíztak abban, hogy az esetleges jenki beavatkozás felkelti a “nemzeti érzést” a parasztokban és így győzhet a forradalom. Che szerint, újabb és újabb Vietnámokat kell létrehozni, a világ különböző pontjain! Végül is 1965-ben két útlevéllel a zsebében (I.számú Adolfo Mena Gonzales a II.számú pedig Ramón Benitez Fernando uruguayi kereskedelmi utazó nevére töltik ki) Cochabamba nevű városba utazott. Itt már várták a forradalmi különítmény első emberei. Az osztag 17 kubai katonatisztből állt. Többségük már a kubai diktatúra elleni harcban is részvett, Guevara közvetlen parancsnoksága alatt. Közülük hatan elérték a legmagasabb katonai rangot. A csoportjának igen sok viszontagságon kellett szembenézni a győzelem érdekében, az állandó eső, a nagy meleg az utánpótlás hiánya mind hozzájárult a végső bukáshoz. Az ország kommunista pártja, csak akkor segítette volna a gerillákat, ha ők maguk állhatnak a harcok élére, de ezt Che nem engedhette. A helyi támogatásuk elenyésző volt, kevés volt a bolíviai a csoportban. A központjuknak egy tanyát választottak, Bolívia déli részén 200km-re Santa Cruz városától. Innen indult a szabadsághoz vezető útra, amely a vesztét okozta. Több éves megfeszített munka, szervezés, harc a katonák ellen ment fuccsba rövid idő alatt. A forradalmat sikerült leverni a kormánycsapatoknak. 1967 október 8.-án, egy a tehenét itató paraszt felfigyelt a gerillákra, kik a búzaföldjén áthaladtak a búvóhelyükre. Értesítette a faluban állomásozó katonákat, akik éjszaka, bekerítették a figyelmetlen és kimerült gerillákat. Nem volt idejük a védekezésre. Nem volt esélyük a 180 katona ellen az életben maradásra. Csak öten élték túl a rajtaütést, közülük is csak egy embernek sikerült kijutni Bolíviából. Guevarát (ahogy itt hívták, Ramon parancsnok) elfogták, majd, La Higuerába szállították, ahol árták a falu iskolájába. 1967 október 9.-én, egy részeg katona agyonlőtte, bal karját evágták, és Kubába küldték. A bolíviaiak hivatalosan azt jelentették be, hogy felszámoltak egy gerilla csoportot, akiket már hosszabb ideje követtek és parancsnokukat a hírhedt Guevarát, a harcok során meggyilkolták! Fidel Castro a holttestért 100 kém szabadon bocsátását ajánlotta föl, de a bolíviaiak ezt visszautasították, és ismeretlen helyre temették Che-t. Csak 30 évre rá 1997-ben találták meg és azonosították végérvényesen kubai tudósok a holtestet. 1999 júniusában, további hét gerilla földi maradványaira bukkantak Bolíviában. Kubában mauzóleumot állítottak fel az elesett gerillák emlékére. Ez csak egy rövid beszámoló volt, de ha többet akarsz megtudni, akkor szerezd be a magazin 4. illetve 6. számát, ott jóval több információhoz juthatsz. Patria o muerte! Haza vagy halál, győzni fogunk!

Részelt Che Bolíviában írt naplójából, Moldova György A napló című könyve alapján:

1966 november 7.

Hétfő-jó jel a kezdethez. Már éjfél körül járt, mikor megérkeztünk a tanyára. Nem akartam, hogy a környéken tudjanak a jöttünkről, ezért igyekeztünk minél kisebb feltűnéssel megközelíteni a célunkat. Leállítottuk a két dzsippet, mind az öten átszálltunk az egyikbe, a másikat a szabályok szerint lent hagytuk az országúton, biztonsági tartalékként. A dzsipet Bigotes vezette. Útközben Pachungo elszólta magát, bár megállapodtunk, hogy a kilétemet egyelőre titokban tartjuk a bolíviaiak előtt, és mindenki Ramonnak szólít, ő mégis Chenek nevezett. Bigotes ezen úgy megdöbbent, hogy a kocsi a következő kanyarban belefordult a szakadékba, a dzsip fejre állt, csak a bokrok fogták meg, majdnem kitörtük a nyakunkat. Pachungo megkapta tőlem a magáét, de attól félek, hogy nem tanul belőle.

A fanzine

Szorítkozzunk csak a tényekre. A fanzine szó, a magazin és a fanatikus szavak angol megfelelőjének összeadásából jött ki. A műfaj az 50-es években alakult, az orosz szamizdatokból. Készítői lelkes amatőrök, többnyire fiatalok, de ez nem törvényszerű, és valami olyan dolgot viszi őket előre, amit alkotásvágynak hívnak. Témájuk elsősorban zene és minden, ami ezzel összefügg. Olyan stílusokat mutatnak be, amik máshol nem, vagy csak alig kapnak lehetőséget. Vannak kifejezetten egy zenei stílusra ráállt zinek, de gyakoriak az olyanok is, melyek minden stílust képviselnek. A készítők sokszor maguk is zenészek, így elsőkézből adhatnak hírt magukról és a zenekarukról. Ma vannak olyanok zinek, amelyek CD-vel jelennek meg, mások nyomdai kivitelben, esetleg egyszerű fénymásolással, általában országos terjesztésük van, mások egész kontinensre kiterjedő terjesztői rendszerrel bírnak, ez mindenhol más és más. A kapoccsal összerakott 2 lapos kiadvány is lehet zine, a nyomdában készült 20.000 példányos magazin is lehet zine, ez a szerkesztőktől függ. A különbség abból adódik, hogy a zine szerkesztőknek nem az anyagi haszon megszerzése a cél, sokkal inkább az azonos módon gondolkodók egyesítése. A kiadványok non-profit jellegűek, az esetleges befolyt összegeket általában egyből visszaforgatják. Persze nem csak zenei cuccok léteznek, a szélsőséges politikai kiadványok, művészeti, kulturális dolgok ugyanúgy megtalálható a színen. Ma nálunk sok fanzine készül, köszönhetően ez az Internet elterjedésének és a számítógépeknek is. A web zinek bizonyos szintig rokoníthatóak a nyomtatott zinekkel, és szerintem, a diskmagok szintén valahol rokonai ennek a stílusnak. Ha ezek után megtetszett a dolog, írj az apaz@freemail.hu -ra, küldünk pár címet, de a hálón is találhatsz néhányat. Pl.: shock.index.hu (Shock rock magazin); bazmag.virtualave.net (Bazmag diskmag, ahol az olvasók írják a cikkeket); www.alba.hu/ragyogas (Ragyogás rockzenei web zine) rockgyemantok.zona.hu (Rock Gyémántok fanzine hálós változata) www.tar.hu/egyenesenat (Egyenesen át hardcore fanzine honlapja, letölthető zenékel, hírlevéllel) www.alba.hu/eclectic (Eclectic underground kulturális diskmag)

                  PUNK KIÁLTVÁNY

Punk kiáltvány
Sohasem voltam lemezkiadó cég tulajdonosa, sikeresen muködo kereskedelmi vállalkozást sem vezettem soha, ezért nem is próbálom magam marketing-szakértonek beállítani. Dalszerzoként haladtam elore pályámon, de a dalok kiadását, marketingjét mások végezték, mások tették oket fogyasztásra alkalmassá.

Bár a punk révén tettem szert némi keresetre, ez igazán szerény összeg ahhoz a temérdek pénzhez képest, ami azoknak a cégeknek jutott, amelyek a Punkot mint valami lenyelnivaló terméket terjesztik. Sohasem tartottam sokra a divatos, könnyed, izgalmat kelto vonásokat, amelyekkel általában a punkot társítják. A punk több ennél, olyannyira, hogy ezek az elemek triviálisnak tunnek a minden punk által tapasztalt emberi valóság fényében. Minthogy fél életem során, amit neki szenteltem, a punk részemmé vált, azt hiszem, itt az ideje, hogy megkíséreljek egy meghatározást adni róla, és eközben védelmembe vegyem a Punk néven ismert tartós társadalmi jelenséget. Elképeszto, hogy valami, ami ilyen érzelmi és transzkulturális mélységgel bír, ilyen sokáig definíció nélkül maradt. A punk gyökerei ugyanis mélyebbre nyúlnak, és történetileg sokkal messzebbre visszavezethetok, mint azt sokan képzelik.

Még az elmúlt két évtizedre visszatekintve is nagyon nehéz olyan elemzést találni, amely leírná azt a hatást, amit a punk rock gyakorolt a popzenére és a fiatalok kultúrájára. Még ritkábbak az olyan esszék, amik azokat a mélyben futó érzelmi és intellektuális áramlatokat részletezik, amelyek a punkkal kapcsolatos népszeru, közhelyes, divatos kijelentésekhez vezetnek.

Ezek hát a fo okok, amelyek arra késztettek, hogy ezt az írást elkészítsem. Ha ez a kísérlet sérti a puristákat, lerombolja a zárt társadalom titkolózási gyakorlatát, megerosíti a bizalmat a szkeptikus vizsgálódásban, mélyebb gondolkodásra indít, és ellentmondásokat tár fel, akkor elértem a célomat, és akik megalázva érzik magukat, talán felismerik majd álláspontjuk közönséges voltát. Én csak egy globális méreteket öltött szubkultúrán végzett vizsgálódásaimat igyekszem terjeszteni, amelynek nagy részét megismerve, több helyen is közös gondolati szálakat találtam.

A közös gondolatiság kialakulása során jön létre az az ideológia, amely az egyéneket közösségbe tömöríti. A punkokban él a vágy, hogy közösséget alkossanak, de ehhez valami formát kell adni a punk ideológia alapjainak és származásának. A jelenlegi punk sztereotípiákra rányomja a bélyegét a tömegmarketing, és a hangsúly, amelyet szerencsétlen módon a tartalom helyett a stílusra helyeznek.

Ezek a bajok azonban nem pusztítják el a punk életérzést, éppen csak összezavarják az új generációk kinevelését. Ezek az emberek ugyan tudják magukról, hogy punkok, de azt nem, hogy az mit is jelent. Ez az esszé része ennek a nevelési folyamatnak.

A punkok nem vadállatok

A punk egy válasz arra, hogy mit jelent embernek lenni. Mi különböztet meg minket más állatoktól? Az a képességünk, hogy felismerjük önmagunkat, és kifejezésre juttatjuk saját genetikai egyediségünket. Sajátos módon, az általánosan elterjedt nézet a piac és a reklám világában a punkok és zenéjük "állatias" és "primitív" természetére helyezi a hangsúlyt.

Feltételezik, hogy az eroszak a punk-zene kulcsfontosságú része, s ez a feltételezés könnyen állandósítható, mert nagyon könnyu az eroszakot piacosítani - az errol szóló hírek is mindig elokelo helyet kapnak a sajtóban. Az eroszak középpontba állításával egy kulcsfontosságú mozzanat kerüli el a figyelmünket a punk megértése során:

A PUNK: az egyediség személyes kifejezése, ami abból az emberi képességünkbol származik, hogy tudunk gondolkodni, és kérdéseket feltenni.

Az eroszak nem általános a punkban, és nem is tartozik kifejezetten hozzá. Amikor valóban kifejezésre kerül, akkor ez rendesen a punk ideálokhoz nem kapcsolódó dolgok miatt van. Tekintsük azt a közismert példát, amikor verekedésre kerül sor egy középiskolában egy punk és egy futball-játékos keményfiú között. A futballista és kísérete nem értékeli vagy fogadja el a punkot valódi embernek. Ehelyett szakadatlan gúnyolódás céltáblájává teszik, nap mint nap kötekedve, provokálva és megalázva ot, ami persze nem más, mint önnön bizonytalanságuk és szorongásuk visszatükrözodése.

Egy nap aztán a punknak elege lesz, és ellátja a futballkapitány baját a folyosón. Erre a tanárok természetesen eltanácsolják a punkot, és igénytelen frizurájára és öltözékére hivatkozva kijelentik, hogy egy eroszakos és kezelhetetlen semmirekello. A helyi lapban ez áll: "A folyosói verekedés megerosíti, hogy az eroszak része a punk rockerek életmódjának".

Az elfogadás hiánya által kiváltott spontán düh nem punk sajátosság. Ez egy normális emberi reakció, és bárki hasonlóan reagálna, szubkulturális vagy szociális hovatartozástól függetlenül, ha lenézettnek és haszontalannak érezné magát. Szomorú tény, hogy a punkok körében rengeteg példa akad eroszakra. Eklatáns példákat lehet találni tévelygokre, akik magukat szintén punknak tartják. A düh és az eroszak azonban nem punk vonások, valójában semmi közük a punk eszményekhez. Nem a düh és az eroszak az a kötoanyag, ami a punk közösséget egyben tartja.

Az emberiség fennmaradása az egyediségben van

A természet adta nekünk a genetikai vázát annak, amirol a punk szól. Egy ember genetikai információja körülbelül 80 ezer gént tartalmaz, és nagyjából 6 milliárd ember részesül ebben a genetikai megtiszteltetésben. Annak az esélye, hogy két ember ugyanazt a genetikai információt hordozza, elenyészo, szinte felfoghatatlanul kicsi (az esély lényegében 80 ezerszer azon emberek száma, akikkel egy életút során találkozni és párosodni tudunk. Gyakorlatilag lehetetlen.)

Az általunk hordozott gének jelentos szerepet játszanak a magatartásunk és világnézetünk formálásában. Ezért adatott meg nekünk az egyediség, hiszen senki más nem rendelkezhet ugyanazzal a génkészlettel, amely aztán a világról alkotott képünket befolyásolja. Természetesen a kulturális tényezok játsszák a másik fontos szerepet, és ezeknek inkább lehetnek egységesíto hatásai a magatartásra és a világnézetre.

Példának okáért, egy egész munkásvárosnak lehet 15 ezer lakosa, akik ugyanolyan eszményeken nottek fel, ugyanabban a gyárban dolgoztak, ugyanazokban a boltokban vásároltak és ugyanazt a futballcsapatot szerették. Ahogy a gyerekeik fejlodnek, ellentétes erok állandó kölcsönhatása figyelheto meg kulturális közegük szociális beidegzodései és egyediségük genetikai kifejezodése között.

Aki saját természetével veszti el a kapcsolatot, az a társadalom robotjává válik, míg azok, akik elvetik szociális fejlodésüket, kóbor állatokká lesznek. A punk egy kiállás a két szélsoség közötti helyes egyensúly mellett. A punkok saját egyedi természetüket akarják kifejezni, miközben átkarolják a "jó-kisfiú-jó-kislány" neveltetésük közösségi szempontjait.

A társadalommal való kapcsolatuk azon a célkituzésen alapszik, hogy megértsék egymás egyedi világnézetét. A punk "klubok" olyan társadalmi színhelyek, ahol ezeket a nézeteket elfogadják, néha átveszik, néha elvetik, de mindig tolerálják, és tiszteletben tartják.

A PUNK: egy mozgalom, amely visszautasítja azokat a társadalmi attitudöket, amelyeket az emberi természet tudatos figyelmen kívül hagyásával állandósítottak.

Mivel a toleranciától függ, és kerüli a tagadást, a punk életérzés minden ember számára nyitva áll. Elegáns párhuzam észlelheto a punk egyedi nézetektol és magatartásmódoktól való függése és az egyediségre való saját genetikai hajlamunk között.

A félelem és a racionalitás harca

A civilizált élet eros mellékhatása a konformitásra való késztetés. Mindannyiunkba beleverték, hogy tartsuk tiszteletben az idosebbek nézeteit, és késobb, amikor rájövünk, hogy ezek is csak tantétel formájú vélemények, arra tanítanak bennünket, hogy ne keltsünk zavart nehéz kérdések feltevésével. Sokan egyszeruen elfogadják az éppen uralkodó gondolatokat, és sosem fejtik ki saját nézeteiket, ez pedig hasonló az egyéniség korai halálához.

Fajunk egyedi abban a tekintetben, hogy képes felismerni és kifejezni önmagát. Nem élni ezzel a biológiai lehetoséggel annyi, mint a természetes kiválasztódás folyamata ellen dolgozni, ami fajunkat egyáltalán megteremtette. Ez a megalkuvás a bukástól való félelem elleni harcból adódik.

Könnyu feltételezni, hogy ha mindenki ugyanúgy cselekszik, és én is ezt követem, akkor abból nem lehet semmi baj. A szarvasmarhák és a libák valószínuleg felismerik ezt a kedvezo lehetoséget. Ez a viselkedésmód viszont az egész emberiség bukásához vezethet el.

A közvélekedés ellenében való gondolkodás és cselekvés kulcsfontosságú az emberi fejlodés szempontjából, és potens megnyilvánulása a punknak. Ha egy ügy vagy jelenség csak attól lesz igaz, hogy az emberek annak tartják, akkor a punk feladata, hogy jobb megoldást találjon, vagy egy olyan független változót, ami megerosítheti azt a bizonyos nézetet (néha a közvélekedés épp az emberi természet visszatükrözodése, a punkok ezt nem tagadják).

Az a képesség, hogy az ár ellen ússzunk, fontos szerepet játszott az emberiség történelmének legfontosabb újításainál. Olyan eszmék jellemezték az egész felvilágosodást, amelyek kerülték a kor dogmáit, és olyan igazságokat fedtek fel a természet és az emberi lét kérdéseiben, amelyeket minden ember megtapasztalhat, és amelyek még ma is bennünk élnek.

Galilei az egyházzal vívott harcot, és bár az egyház megnyerte a csatát azzal, hogy a tudóst élete végéig börtönben tartotta, végül elvesztette a háborút. Kevesen hiszik ma úgy, hogy a Nap kering a Föld körül, és így Isten a Földet teremtette a világegyetem középpontjának. Francis Bacon azt hangoztatta, hogy az ember rendeltetése a Földön a megértés. Úgy gondolkozott, ha tagadjuk emberi mivoltunk e legalapvetobb elvét, akkor a puszta barbárság mélységeibe süllyedünk.

Charles Darwin - aki bár a felvilágosodás tetopontja után írta munkáit, annak vívmányai közvetlenül hatottak rá - teológiai iskolát végzett, és mégis késztetést érzett arra, hogy az utazásai során megfigyelt, biológiai fajokat összeköto törvényszeruséget megértse. Nézetei sok bibliai tantételt megkérdojeleztek, ugyanakkor érvelése logikus volt, és egy önfejlesztési folyamat által (saját elméjében lejátszódó harc a megértésért) fejlesztette az emberiséget azzal, hogy új szintet jelölt meg az emberi megismerés számára.

Az egyház tantételei egyre inkább a perifériára szorultak. Az egyház felol érkezo negatív visszacsatolástól való félelmet legyozte megfigyeléseinek igazsága és a világ megértésének az a hulláma az emberekben, amelyet nézetei keltettek.

A modern punk a megértés iránti vágy motiválta gondolkodási folyamat, s tökéletesen egybevág a felvilágosodás hagyományával. Az, hogy annyi történelmi példa áll rendelkezésre, amely a dogmák megsemmisítésére irányuló törekvésrol szól, egy eros elv megfogalmazását teszi szükségessé: civilizált emberi lényeknek természetes jegye az eredetiség. Az, hogy mennyire ritka az egyediség, arról árulkodik, hogy természetünket egy ugyanolyan markáns ellenero szorongatja: a félelem.

A PUNK: a kérdésfeltevés és a megértés iránti elkötelezettség folyamata, ami egyéni fejlodést eredményez, és ennek extrapolálásával társadalmi fejlodéshez vezethet.

Ha elég ember érzi magát szabadnak, és nem vonakodik használni megfigyelokészségét és eszét, akkor nagy igazságokra derül fény. Ezeket az igazságokat nem azért ismerik fel és fogadják el, mert valamilyen totalitárius entitás eronek erejével a társadalomra kényszerítette oket, hanem mert mindenki hasonló tapasztalatokra tesz szert a megfigyelés során.

Az, hogy a punkok az eloítéletek ügyében azonosulni tudnak egymással, abból a közös tapasztalatból ered, ahogyan velük bánnak az oket nemkívánatos személyekként kezelo emberek. Mindannyian rendelkeznek személyes tapasztalattal a tekintetben, hogy kerülik oket, és képesek jól viszonyulni egymás elidegenedés-élményeihez anélkül, hogy eközben valami magatartásmintát követnének.

Az eloítélet-élmény közös tapasztalatból származik, nem pedig írott formulából vagy alkotmányból, amelyhez tartaniuk kell magukat. A punkok ebbol a tapasztalatból vonják le azt, hogy az eloítéletesség rossz, eszerint az elv szerint élnek, és nem tankönyvbol tanulták. A fennálló nézetek provokálása a megértésre való törekvés nélkül szokássá válik, passzivitássá és eloíró ideológiává.

Mi az igazság?

A filozófusok megkülönböztetik a kis "i"-betus igazságot a nagy "I"-betus Igazságtól. A punkok tagadják az utóbbi létezését.

A nagybetus Igazság valamely transzcendentális lény által eloírt rend létét feltételezi, azaz, hogy az igazság végeredményben Istentol származik, aki mindent elore eltervezett, amikor a világegyetemet megteremtette.

A kisbetus igazságra magunk jövünk rá, és benne mindannyian egyetérthetünk, akik hasonló élményekkel és megfigyelésekkel rendelkezünk. Utóbbi objektív igazságként is ismeretes, amely bensonkbol jön, és ezen a földön nyilvánítódik ki, szemben az Igazsággal, amely kívülrol jön, és felülrol vetítik ránk, hogy kövessük.

Az erkölcsiséget nem kell feltétlenül az Igazság következményének tekintenünk. Az objektív igazságból éppoly könnyedén adódhat moralisztikus, spirituális kultúra.

A PUNK: hit abban, hogy a világ olyan, amilyenné tesszük, hogy az igazság a dolgok mibenlétének személyes megismerésébol ered, nem pedig az eloírásokhoz való vak ragaszkodásból.

A punk mozgalomnak az objektív igazságtól való függése az ár ellen úszás közös élményébol eredeztetheto. Bárki képes az élményt átérezni, aki már lógott ki tömegbol. Arra egyetlen számkivetettnek sem volt szüksége, hogy valaki tételesen leírja neki, hogy mit jelent másnak lenni. Az igazság elég világos volt, s ezt megérthette, és igaznak fogadhatta el bárki, akinek része volt ebben a közös tapasztalatban.

Mi a félelem?

A félelem, ami arra készteti az embereket, hogy alávessék magukat a szabályoknak, sötét korszakokat idézett elo az emberiség történelmében. Az ún. sötét középkor nyugodt és bonyodalommentes volt, de komor és kellemetlen, továbbá híján volt mindennemu alternatív nézetnek. A hamis vigaszt és a nyugalmat, amiben a középkori ember részesült azáltal, hogy a király és az egyház szigorú bürokráciát eroltetett rá, teljesen elfedte a gyötrelem, amivel nap mint nap szembe kellett néznie.

A paraszt élete így könnyu, nincs irányítás, nincs cél, egyszeruen csak többet és többet termel, és utódokat nemz a király hasznára. De a megfélemlítés eszközét használni a parasztok (vagy ha már itt tartunk, a modern kor munkásainak) irányítására, csak egy rövidtávú és aljas gyakorlat, mert a parasztság ugyanazon agyi szerkezettel rendelkezik, mint a nemesség.

Az önfelismerés mélyen gyökerezo biológiai sajátosságát és az önkifejezés vágyát nem lehet hosszú ideig elfojtani. Végül a parasztság felismerte, hogy az értelem nélküli élet olyan, mint a barmok élete. Megfélemlítve élni ugyanolyan, mintha biológiailag érzéketlen lenne az ember, részt venni az emberi színjátékban nem, pusztán elsorvadni képes.

Az emberi viselkedést szabályozó félelem tanult dolog. Más, mint az azonnali, reflexszeru, a zavaró hatástól menekülo válasz, amit a többi élolény alkalmaz az életben maradáshoz. Nekünk szintén megvannak ezek a motoros reflexeink, de a kudarctól és a szókimondástól való félelem a limbikus rendszerbol ered.

A limbikus rendszer az agy része, idegsejtek hálózata, ami a legmélyebb érzelmeinket szabályozza. Az agy két részét köti össze: a középagyat, ahová az érzékelt információ továbbíttatik (pl. látás és hallás) és az eloagyat, ahol ezen információk feldolgozásra kerülnek. Bár az eloagy legalább 480 millió éve kifejlodött (a legelso gerinceseknél már megtalálható volt), az ember megjelenésével speciális funkciói alakultak ki.

Az eloagy egy specializálódott része, amit agykéregnek nevezünk, nagymértékben kifejlodött az embernél. Az agykéreg 95%-a az olyan asszociációs lelki folyamatokért felelos, mint az elmélkedés és a tervezés, a maradék 5% pedig a mozgás és érzékelés feldolgozását végzi.

A különbség jól érzékelheto egy egérrel összehasonlítva (ami szintén egy magasabb rendu gerinces). Az egér agykérgének csak 5%-a foglalkozik asszociációs ingerek feldolgozásával, míg 95%-ának feladata a mozgási és érzékelési ingerek feldolgozása.

A nagymértékben kifejlodött limbikus rendszer központjában van az, amit mi emberinek nevezünk. Különbözünk az állatoktól abban a tekintetben is, hogy több idot töltünk tervezéssel, elmélkedéssel és önmagunk kifejezésével. Limbikus rendszerünk nagyon eroteljes: felül tud kerekedni a primitív érzelmeken, és el tudja nyomni a mély vágyakat.

Aki valaha látott már szomorú filmet a barátaival és szándékosan visszatartotta könnyeit, mert nem akarta, hogy a barátai észrevegyék, az a limbikus rendszerét vette ehhez igénybe. Elgondolta, hogy mik a következményei barátai reakcióinak, és véget vetett az érzelmi folyamatnak, ami sírásra késztette volna.

Ahogy az ésszeru gondolkodás a limbikus rendszer terméke, a félelem is a limbikus rendszer ugyanazon idegsejtjeiben alakul ki. A félelem rendszerint ésszeru viselkedés, irracionális gondolatokon alapul és megbéníthatja az agykéreg feldolgozó erejét. Az elfojtás és a félelem kéz a kézben járnak és mindketto példája annak, hogy hogyan nyomhatja el limbikus rendszerünk a nyilvánvaló ingereket, és segíti elo a biztonságos viselkedést.

A limbikus rendszer hasonló más szervekhez abban az értelemben, hogy úgy is tud muködni, hogy káros eredménye lesz. Az, hogy kapcsolatban legyünk testünkkel, feltétele az általános egészségnek, és a limbikus rendszernek állandó készenlétben kell állnia ahhoz, hogy azt irányítsa. Hogy felülkerekedjünk a félelmen, kapcsolatba kell kerülnünk a limbikus rendszerünkkel, és fel kell ismernünk, amikor az elnyomja a nyilvánvalót.

Az etikett és a jó viselkedés a limbikus rendszer elnyomó képességének eredménye, ami idonként szükséges, de végso soron az ember eredetiségét csökkenti. A hazugság a limbikus rendszer elnyomó folyamatának végso formája, a nyilvánvaló tagadása. Az igazmondók, akik megbízhatóak és tisztességesek, megtanulták a limbikus rendszerük irányítását. Felismerik a vágyat, hogy hazudjanak, de belátják annak a hiábavalóságát, hogy azonosuljanak olyasmivel, ami nem igaz.

A hazugok ezzel szemben rabszolgái limbikus rendszerüknek, nincsenek kapcsolatban a legalapvetobb mentális kapacitásukkal. Viselkedésük óvatos és ravasz, mert hagyják, hogy tökéletlen észjárásuk, a valóság álcázásához, teljes lelki alkatuk fölött átvegye az irányítást. Végül el kell ismerniük az igazat és vereségüket, de csak miután minden lehetséges félrevezetést és csavaros logikát felhasználtak félelmük elrejtése érdekében.

Politikusok, lelkészek, üzletemberek és bírák mesterei a csavaros észjárásnak és a félelem kiváltásának. Jó intellektuális céltáblái a punkoknak, mert ok nem respektálják az embereket, akik megtanulták irányítani limbikus rendszerüket. És a punkok nem félnek rámutatni arra, ami nyilvánvaló, még ha az a szociális helyzetük kockáztatásával jár is.

A PUNK: állandó küzdelem a társadalomból érkezo negatív visszacsatolástól való félelem ellen.

A punk mozgalom

Megpróbáltam néhány tényezot felsorolni, amelyek a punkot mozgalommá teszik kulturális értelemben. A gyengeelméju pusztító, lopkodó, verekedo és veszekedo vadember semmivel sem punkabb, mint napjaink csinos arcú, de üresfeju popsztárja.

Mivel a lemezkiadóknak ennyire könnyu eladni az eroszakot, a szexet és az önteltséget, sok zenekar bekapta a csalit, és magát punknak állította be, azt viszont nem vette észre, hogy eközben valójában a konformizmus sztereotípiájának állandósításában vesz részt, ami egyáltalában nem punk.

A "gyere, állj közénk" hozzáállásból, amely követoket keres maga mögé, általában egy gyenge emberekbol álló gyülevész népség verodik össze, akik azt hiszik, erejük a nagyszámú hasonló gondolkodású klónban rejlik. A mennyiség viszont nem minden, ha az embereket egy rövidlátó, öncélú, félelem kiváltotta mantra tartja össze, amely pártosodáshoz és kirekeszto elvekhez vezet.

Az eros ideológiáknak nincs szükségük csocselékre, állják az ido próbáját, sosem múlnak el, mert szorosan kötodnek biológiai felépítésünkhöz. Részét képezik annak, amit Homo Sapiensnek lenni jelent. Ezt a hagyományt a punk testesíti meg.

A mozgalom korszakos dimenziókat ölt, túlmutat az itt és most pillanatnyiságán, mert létezett, létezik és létezni fog mindenhol és mindörökké, amíg csak emberi lények lakják a földgolyót.

Ahogy új korszak kezdodik a kultúra telhetetlen menetelésével, a punkok megtalálják számításukat. Az Internet ismét lehetové teszi az emberek számára, hogy közvetlenül kommunikáljanak egymással. A hálón interaktív az emberi viselkedés, ahogy az még a tömegmédia beköszönte elott volt.

Az emberek most ideológiai és életmódbeli kérdésekre fordítják figyelmüket, szemben a XX. századi gyakorlattal, amelyben a csapathoz való tartozás elol elzárkóztak, és egy hálózat vagy propaganda magatartás-szabályzatának vetették alá magukat. A hazugságok és az elitizmus misztériumai gyorsan elhalnak majd, ha a globális párbeszéd, amely a hálót nap mint nap áthatja, egyre több ember életében megjelenik.

A világ lakói fogékonyabbak lesznek alternatív ideológiák iránt, mert ok maguk fogják ezeket megalkotni. Korszerutlen intézmények ideológiája iránt viszont kevésbé lesznek fogékonyak, mert logikájukban a hiányosságok és a hibák sokkal erosebben jelennek meg, lévén hogy amint ezek létrejönnek, azonnal szétsugározzák majd oket a világba.

A "megismerésben az ero" és a "tudás hatalom" etikája, amelyet a punkok vallanak, normává fog válni. Nyilvánvaló lesz majd a titkos szertartáskönyvek merevsége, állatiassága és értelmetlensége, ez pedig az emberi egyediség értékeléséhez és az eredetiség egy új korszakához kövezi ki az utat.

Ki a punk?

Mindenki számára nyitva áll a lehetoség, hogy punk legyen. Sokkal nehezebb persze olyasvalaki számára, aki egy higgadt, kihívásoktól mentes, tudatlan környezetben nevelkedett, mert az nem látja a nyugalmát biztosító intézmények megkérdojelezésének és provokálásának értelmét. Az ilyen gondtalan életre viszont kevés példa akad napjaink szukülo világában.

Az örök kérdések még mindig élénken foglalkoztatják az emberi elméket. Évtizedrol évtizedre válik egyre világosabbá, hogy mit is jelent embernek lenni. Néha, az embereket arra nevelik, hogy biztonságos útvonalon haladjanak korai halálukba, fogyasztva és hajtogatva a félelmetes arisztokrácia dogmáit.

Másrészrol, az emberi lelket nehéz elpusztítani. A punk az emberi lélek mikrokozmosza. A punkok az eszükkel boldogulnak, nem nyers erovel. A társadalmat sokféleségükkel, nem konformizmusukkal mozdítják elore. Más embereket befogadással és nem uralommal motiválnak.

Önmaguk jobbá tételének élharcosai, és ennek extrapolálásával az egész emberiség jellegét képesek javítani. Az emberi érzés mindenki számára hozzáférheto, íratlan, egyetemes szabályaihoz tartják magukat, és kerülik az elitista magatartásmintákat, titkos szertartáskönyveket. Ok testesítik meg a jövo reménységét, és tárják fel a múlt hibáit. Nem kell megmondanunk nekik, hogy mit csináljanak, máris vezetnek bennünket.

A PUNK: az egyediség személyes kifejezése, amely abból az emberi képességünkbol származik, hogy tudunk gondolkodni, és kérdéseket feltenni.

A PUNK: egy mozgalom, amely visszautasítja azokat a társadalmi attitudöket, amelyeket az emberi természet tudatos figyelmen kívül hagyásával állandósítottak.

A PUNK: a kérdésfeltevés és a megértés iránti elkötelezettség folyamata, amely egyéni fejlodést eredményez, és ennek extrapolálásával, társadalmi fejlodéshez vezethet.

A PUNK: hit abban, hogy a világ olyan, amilyenné tesszük, hogy az igazság a dolgok mibenlétének személyes megismerésébol ered, nem pedig az eloírásokhoz való vak ragaszkodásból.

A PUNK: állandó küzdelem a társadalomból érkezo negatív visszacsatolástól való félelem ellen.

(Fordította: Orbán Gábor)

 
Green day Chat!
Ide csak Green day rajongók jöjjenek! köce Guitar
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás
Mit szólsz ahoz,hogy Billie Joe biszex?

elfogadom....
egy igazi rajongó így is szereti!
undorító !!
hát csalódtam!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Mindenki
Mindenki számít! még te is:-)
 
Anarchy

 
Zene Játék

Mindenki kipróbálhatja a zene alkotóképességét!

Katt a linkre!  1 rész: http://www.zanorg.com/prodperso/punk.htm 

2 rész:

http://www.zanorg.com/prodperso/punk2demo.swf

 

 
PUNK!

 
Gitár

 

 
The saints are coming!

A Green Day közös projectbe fogott a U2-val. egy videó itt*

 
Menü
 
Neked tetszik a The saints are coming?
Neked tetszik a The saints are coming?
Neked tetszik a The saints are coming?

nagyon!
szerintem nem jó!
hát mivel a Green day is benne van elviselem!
nagyon szar!!
inkább hozzá se kezdtek volna!
egyszerűen szuper!!!!!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Love test

The love Test

Test the love between two people by entering their names below and then calculate their compatibility.

+ =

This free script provided by
JavaScript Kit

 

A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG